دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 ارديبهشت 1402 - 11:20
در گفتگو با آنا تأکید شد

  سناریوی اجاره ملک بدون سفته بازان

 
سناریوی اجاره ملک بدون سفته بازان
  عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: دولت برای کنترل بازار اجاره بهای مسکن بدنبال ارائه طرح‌های جدید است؛ اما بهترین راه نجات این بازارکوتاه کردن دست سفته بازان از بازار اجاره ملک است.
کد خبر : 844390

 سعید لطفی، عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، وضعیت بازار اجاره را تشریح کرد و گفت: دولت برای کنترل بازار اجاره بهای مسکن بدنبال ارائه طرح‌های جدید است و تا کنون موضوعات خوبی را ارائه داده، اما بهترین راه نجات این بازارکوتاه کردن دست سفته بازان از بازار اجاره ملک است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک تهران ادامه داد: تنش قیمت در بازار اجاره مسکن تهران موضوع جدیدی نیست بلکه در یکی دو سال‌های اخیر مستاجران در شهر تهران با مشکل تورم اجاره درگیر بوده و از درآمد آن ها سبقت گرفته است.

او تصریح داشت: دلال بازی وضعیت قیمت‌ اجاره بها در شهر تهران را نسبت به سال های گذشته بحرانی‌تر کرده است. زمانی که خرید و فروش ملک در تهران تنها به دست دلال افتاده انتظار تثبیت و یا کاهش اجاره بها آن هم بدون هیچ تغییر در روند سیاست گذاری ها در بازارملک، واقعی نخواهد بود.

لطفی با تأکید براینکه افزایش تورم در سال جاری ابزار دیگری برای گرانی اجاره خانه در تهران خواهد بود، گفت: با آغاز فصل جابجایی‌ها فضا برای سفته بازان این بازار فراهم شده و باز شاهد نوسان قیمت اجاره مسکن در بخش‌های مختلف شهر تهران هستیم.

به گفته این فعال صنفی؛ راهکار کاهش نرخ اجاره بها به سیاست دولت درراستای تنظیم و کنترل اجاره مسکن باز می‌گردد. دولت سیزدهم با ارائه برنامه‌ها و تلاش برای تصویب طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی درمجلس می‌تواند بازار اجاره را از دست دلال بازی‌ها و فعالیت آن ها در بازار مسکن خارج کند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: دولت برنامه‌های خوبی برای کاهش بحران در بازار اجاره مسکن ارائه داده است؛ اما تمام این طرح‌ها زمانی به ثمر می‌نشیند که دست سفته بازان از این بازار کوتاه شود و بازار اجاره خانه به سمت اجرای سناریوی بدون سفته بازان برود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته